TGI og LidoLido-konsert!

Jeg hadde gledet med lenge til helgen som var. På lørdag var det nemlig konsert med LidoLido. Om du ennå ikke har hørt om han er ikke det min feil, og dessuten; da er det på tide!

Han er et 19 år gammelt musikk-geni. Gutten er utrolig rytmisk og han LEVER seg totalt inn i musikken sin. Det er en opplevelse å se han på scenen.

Mitt første bekjetskap med han var da han var med i en av låtene til Bjørn-Johan Muri. Mannen min jobber i radio og får titt og ofte artister på besøk. Han har møtte både Bjørn-Johan og LidoLido. Mannen har øret for kvalitet og sa da han hørte LidoLido i låten til Bjørn-Johan at den ungutten der kommer vi garantert til å høre mer fra.

Han hadde helt rett. Det neste jeg hørte fra han var sa han for noen uker siden var på senkveld og fremførte «All this time».

Albumet hans har fått terningkast 6.

Jeg har hørt på albumet et ti-talls ganger allerede. Det er knallbra! Min favorittlåt er «Turn up the life» hvor han har med seg Timbuktu og Yosef fra Madcon.

Men det er jo ikke bare-bare å være på konsert. Det store spørsmålet er alltid; Hvordan stå behagelig så lenge? Og det er jo så sinnyskt varmt! Jeg hadde t.o.m. gått for comfort fremfor estetikk og tatt på med joggesko. Sist gang jeg var på konsert var for et halvt år siden, og da var det «The Baseballs» som stod på scenen. Da hadde jeg veldig dårlige sko, og tenkte at den feilen skal jeg ikke gjøre igjen.

Jeg ser rundt meg og ser alle med høye heler som ikke ser anstrengt ut i det hele tatt: Hvordan får de til det?
Vel, det eneste som fungerer er rett og slett å hoppe og danse sånn at man holder blodsirkulasjonen i gang. Og det er ikke så vanskelig med så bra musikk. Jeg kunne selvfølgelig de fleste sangen og hoiet og sang og danset av med alt jeg hadde spist på Fridays litt tidligere.

Konserten var kjempebra, LidoLido leverte opp til forventningene!

Han spilte også noen trommesoloer. Mannen min er gammel trommelager og han sier at folk flest vet nok ikke hvor god LidoLido er på trommer. Han kan spille utrytmisk og alikevel være i rytme og har full kontroll hele tiden.

Som om ikke selveste konserten var nok for denne datekvelden, så var vi også på TGI Fridays, vår favorittrestaurant. Og det var jo godt som alltid. Men denne gangen ble jeg helt hektet på buffalo wings! Den marinaden de bruker er helt sinnsykt god!

Wow, for en helg!

Linda

4 tanker om “TGI og LidoLido-konsert!

  1. Så deilig med en sånn opplevelse i hverdagen, det gjør godt! Har heller aldri skjønt det med høyhæla sko, jeg får så sinnsykt vondt i ryggen av å bruke det, så det har jeg slutta med :-) men Buffalo Wings, MMMM! Jeg har fått helt dilla på det etter at jeg ble gravid, og det morsomme er at søstera mi, som også er gravid, har akkurat samme dilla :-D

    Kjempefine påskelykter forresten, vi lagde en haug med sånne før jul og det var en kjempepopulær aktivitet hos treåringen, så nå ble jeg inspirert til å lage noen med påskemotiv også! De er så fine med lys i om kvelden, både inne og ute.

    Håper formen din er fin ellers, jeg er ganske så kvalm etterhvert. Har bare vært det med jentene, så det spørs om ikke det er jente nr tre som ligger til heving… Hva med deg?

    Klem fra KristinB :-)

    • Jeg er fortsatt kvalm, jeg. Men har fått tips om et resiseykearmbånd man kan kjøpe som virker mot kvalme generelt. Så jeg skal skaffe meg det…

      Buffalo wings, ja! Jeg var så higen på det i går at jeg prøvde å lage det selv. Men ble litt skuffa, for de var ikke akkurat sånn som på Fridays. Hehe. Jeg må nok dit snart igjen! Jeg har ikke pleid å være så kvalm tidligere egentlig:)
      Lykke til videre:)

Legg igjen en kommentar

